Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday 7 January 2012

kasut baruku......aku yang tertipu!!!!

Angin taufan ape pun takde tetiba cerita kasut baru...ade aku kesah!!..hahaha
Semalam saya pegi Jusco sebab Jusco ade SALE (ini saya sukakkk!!!) sampai end of this month kalo tak silap. Tak bajet nak beli papepun tapi terbeli acane tuh? Tu yang terbeli kasut tu. Alah TERbeli kasut yang ade sale je pun. Saya tak mampu nak beli kasut memahal T____T apetah lagi designer shoes. Saya hanya mampu beli kasut kat Vincci je pun tu pun kalo ade sale kalo tak de sale jangan harap laa sebab selipar jamban je pun kekadang tu harganya sampai patploh hengget. Apekah???

Ok saya sudah melalut di situ. Maafkan saya. Saya cadangnya semalam pegi Jusco sebab nak beli movie's ticket. Saya beli tiket Sherlock Holmes semalam. Eh memey best wa cakap lu..rugi kalo tak tengok. Masa pegi beli tiket tu nasibbbb available lagi. So saya pun text Dato' dah beli tiket kul 9.00 malam and die text balik he'll be there at 8.00.

Bila dah beli tiket tu haruslah ape kawan-kawan....haruslah merayap kat dalam tu. Memandangkan movie start 9.00 malam and Dato' pun on the way from Kuala Kangsar to Ipoh. Die cakap lam pukul 8.00 baru sampai Ipoh. So saya pun merayap-rayap tak tentu hala kat dalam tu sampai la tetiba (tetiba laaa sangattt) termasuk lam kedai Vincci ni (ececeeee padehal memang nak masuk pun...dasar kan?). Pusing punya pusing macam le besor sangat butiknye pun, belek-belek letak, belek-belek letak and at last amik yang ade less sebab yang lain tu mahal bebeno. Tak mampu saya.

(ni lah sandal-murahan-baru sayeww....hewhewhew...)

Setelah ditunggang tebalikkan sandal tu, cek regenye betul ke limablas hengget and tak de kecacatan fizikal, maka dengan itu QC passed...hikhik...Hati saya gumbira kerana inilah sandal pertama yang ada heel tu pun seinci je sebab saya tak konfiden nak pakai heel 4, 5 inci (sila percaya, saya tak tipu!!)
Dan juga dek kerana sandal tu setelah di 'less'kan menjadi RM15.00 dari rege asalnya RM53.90. Tatau berapa persennya less sebab saya tak pandai matematik, korang kire sendiri lahh....hahaha.. Pelagiii tunggu, rembat laaa. Saya peeeegangg je sandal tu takut orang amik nih sebab ade sepasang tu je pun and fit on me. Kang kalo saya letak orang lain pulak rembat even yang lain ade less tapi still mahal gak (macam le orang lain tu nakkan sandal yang tak semenggah ni, saya sorang je yg nak sebab murah....hehehe). Yang saya pegang tu je below twenty....hikhikhik...

Ehhhh...belum bayo lagii...saya pun pusing lagi kot-kot terjumpa yang seploh hengget mau saya rembat 10 bijik sandal...harharhar...jangan harap!!!! Dah, tak jumpa yang seploh hengget punya, pasrah, pegi la nak bayo. Dah si cashier tu scan tetiba, die cakap ngan geng die lah

"cing..cang...cin...cau...cong..cang..." (dalam bahasa cine laaa...) tapi saya paham lalu saya terjemahkan dalam bahasa mesia lebih kurang gini laa...

"eh kenapa sini tulis RM 15 tapi bila scan RM 26.40 leh??" Masa die cakap tu saya dah bajet dah, must be sumtin wrong...tengok-tengok betul laa...cinabeng...

Lepas tu die cakap kat saya, "miss, ini 50% less so the price is RM26.50 not RM15.00, is that ok?". Saya tak terkata apa sebab saya kalo dah suka satu-satu barang tu buat la cemana pun tetap saya akan dapatkan...huhuhu walopon saya terpaksa rugi... So, i just nodded without saying a word and blah..huhuhu...saya telah kerugian RM 11.40 wooooo....  Saya telah tertipu.....jaaaaaatttt laa orang-orang kat Vincci tipu orang yang lurus bendul macam saya....huhuhu

(saya tempekkan sekali lagi sandal-murahan ini, kerna sandal ini saya telah tertipu....tipah tertipuuuuu.....T_____T)



Oleh itu Janganlah mudah terpengaruh dengan SALE..........renung-renungkan.....

Pesanan khidmat masyarakat ini di bawakan oleh  Tipah Tertipu....

3 comments:

Hasbullah Hamzah said...

tambah kasut yg makin byk memenuhi rumah..hahahaha

uncle gedek said...

lain kalau jangan la lurus macam bendol....

kasik zig zag sikit!

Rasmuna Mun said...

Lah~itu adalah wajib....muehehehe

Uncle~nnt nak blajar ngan uncle cane nak zig zag....hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...